<3 Babynamn <3

Vilket jävla dilemma alltså.
Börjar bli lite irriterad över att inte veta om vi får en pojke eller flicka för då blir plötsligt namnjakten dubbelt så krävande. Så jag tänkte be om lite förslag/alternativt be er om lite förslag.

Pojknamn
Förnamnet är ju redan bestämt, eller åtminstone spikat tills vidare, man vet ju aldrig vad som händer. Men hittills är det ju en liten Jack, men andranamn?
Förslag på andranamn:
Viktor
William
Ceasar ( Det ÄR tufft!).
Alexander (Det gillar inte Mikael men om jag ska rätta mig efter hans krav får vi aldrig något namn).

Flicknamn
Här har vi inte spikat något förnamn än, även om vi har en favorit. Kan tillägga att andranamnen förmodligen blir Emelie Veronika.
Förslag på förnamn:
Alice
Julia
Moa
Isabelle (Har en kusin som heter det vilket blir lite konstigt...)
Molly (Mikael gillar det INTE!)
Elise
Felicia

Jag vill ha namn som inte är FÖR vanliga, men för den sakens skull inte är konstiga. Jag hatar konstiga stavningar där man exempelvis har en massa vidriga Z eller X. Gubb och tantnamn går också bort direkt. Vissa gamla namn är fina, men det finns en gräns. 

Kommentarer
Postat av: bella

varför inte Isabella istället för Isabelle? (;

2008-02-12 @ 18:25:46
URL: http://isabellathell.blogg.se
Postat av: Andrea

Tilda och Emilia är underbara namn också :)

2008-02-12 @ 18:43:51
Postat av: Emma

Alicia är fint!

2008-02-12 @ 19:28:14
Postat av: Sann

Alice Cecilia tycker jag är jättefina namn ihop :) Och Saga! På killar, Leo eller Lukas.

2008-02-12 @ 19:52:23
Postat av: Linnea

Speciellt Julia är ju jättevanligt, men även Felicia, Alice och Moa är rätt vanliga namn. Av dina namn tycker jag bäst om Isabelle, men ska det vara lite ovanligt så är ju Elise eller Molly bättre. Annars gillar jag bara namn som inte alls eller knappt går att uttala på svenska, typ Chloe, Serena, Kirsten och Caitlin och sånt. Antar att du inte är inne på samma spår som jag... :)

2008-02-12 @ 20:03:14
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Kristin

Jag röstar för Viktor och Elise!

2008-02-12 @ 20:41:50
URL: http://winnertaco.blogg.se
Postat av: Angelica

Var ganska vanliga namn ändå, men jag gillar Julia, det är mjukt och passar bra med de andra namnen... Och så diggar jag Ceasar som du har tänkt, det är coolt!
Vet redan att om jag får en dotter nån gång så ska hon heta Enya, kort och inte så jobbigt att uttala, dessutom inte så många som heter det =)

2008-02-12 @ 22:14:48
Postat av: Therese

Elise klockrent!
Ceasar klockrent!

Våra barn i framtiden är typ spikat med förnamn..
Pojke: Kevin
Flicka: Mary eller Michelle

2008-02-13 @ 09:09:45
Postat av: Gaylordemo

jag röstar på ceasar som andranamn :D

2008-02-13 @ 09:49:03
Postat av: Angelica

Lea är ett fint man på en tjej

2008-02-13 @ 10:07:28
Postat av: Sara

Av killnamn tycker jag helt klart Ceasar var bäst! Tufft;) På flicknamnen vet jag inte riktigt. Själv gillar jag Cecilia, Alicia och Annéa:) Fast vilket som blir ju fint. Det märks vad bebin ska heta sen;)

2008-02-13 @ 22:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0