Så var julen slut för i år...

Min bebis har gett mig en julklapp i form av att somna på helt rimliga tider de senaste två dagarna, igår somnade hon strax innan 22 och idag somnade hon den MAKALÖSA TIDEN 20.30. Måste ju säga att jag är jävligt skeptisk till det hela och är rädd för att hon kanske vaknar till vid midnatt precis när jag vågat krypa ner i sängen. Men, men. Nu ska vi inte måla fan på väggen.

Igår var det julafton. Började som sagt dagen med att rulla köttbullar, duktig som jag är. Så all julmat var färdig lagom tills svärföräldrarna dök upp, och middagen blev jävligt lyckad bortsett från att potatisgrattängen inte var tillräckligt varm, men det kan jag leva med. Moa var snäll och fick en klick puré när vi åt- inte mycket till julmiddag men förmodligen betydligt godare än ersättniningen.
Måste ju dock säga att jag saknade min mor och Lina, vi har speciella (ja, eller ganska vanliga) rutiner på jul som ICKE BÖR BRYTAS. Till exempel var det bara jag som verkade intresserad av att kolla på Kalle. Och eftersom att jag faktiskt är vuxen låtsades jag inte om detta svek utan tänkte bara "nästa år då jävlar...". Hehe.
På kvällen ägnade vi oss åt att titta på tecknat i alla fall, haha! Laddade ner "Madagaskar 2" och "Björnbröder". Det var mysigt.

Idag har vi firat med hela Mikaels släkt, riktigt kul med alla söta barn. Dem hade hyrt en lokal eftersom att vi är för många för att få plats hemma hos någon, vi hann dit i tid och först av ALLA. Chockerande, det känns som om man alltid är sen när man ska någonstans med bebis i släptåg. Precis innan vi kom dit hade en uteliggare försökt ta sig in i lokalen när svärföräldrarna hade vädrat, han hade haft med sig en helt kundvagn med skit i. Han tyckte att det kunde bli hans nya hem och blev skitsur när han inte fick stanna kvar. Förr hade jag tyckt jättesynd om honom, nu när jag har barn är jag bara dödligt tacksam över att han inte var i närheten då vi dök upp. Creepy.
Det blev gött käk och goda cider och julklappar till barnen. Moa fick en jättesöt klänning, en tröja, mjuka tygkuber att leka med, en massa käcka skallror och hårspännen (längtar till att se dem på!). Hon var som väntat inte speciellt intresserad men jag tror att hon uppskattade klapparna på sitt egna lilla vis, det gjorde i alla fall vi!
Moa och Julia (snart 5 månader) var sinnessjukt söta där dem låg på samma filt och spanade på varandra, Moa fick till och med låna Julias skallra. Har massor av gulliga bilder på alla bebisar och barn men jag vågar inte lägga upp något ifall det inte skulle uppskattas av the parents. 
Vår lilla pingla var jätteduktig hela tiden TROTS en viss sömnbrist, sen lyckades hon faktiskt somna i vagnen en stund fastän det var ett jävla liv runt omkring med vilda barn och småberusade vuxna. Hon är så duktig.

Nu är hon mindre duktig och har givetvis vaknat, precis som jag förutspådde. Suck. Bussade Mikael på henne, får se om det funkar. Troligtvis inte.

P.s Jag fick bara två ynka God Jul-SMS igår och blev besviken, men IDAG på kvällen anlände en massa SMS,  allihop på samma gång, min telefon börjar nog bli kass D.s




 

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag skickade minsann meddelande till dig vid tio på julaftonsmorgon. Bara så att du vet:) Älskar dig. Puss

2008-12-26 @ 12:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0