Måndag

Sen uppdatering, men, men...

Jul på Liseberg var trevligt men ack så sjukt mycket folk! Det var fan ett helvete att ta sig fram och man tappade bort varandra hela tiden, jag tappade räkningen på hur många stackare jag körde på med framhjulet på barnvagnen. Fint var det i alla fall och sedan bjöd svärföräldrarna oss allihop på käk, båda bebisarna var nöjda och belåtna, maten var god och jag drack min första öl på en hel jävla evighet. Men som sagt, fan vad mycket folk! Mathias och Josse stod i kö i säkert en halvtimme för att komma in på en toalett och byta blöja på Vincent (Moa gick med på att inte kissa eller bajsa på en stund så vi slapp tack och lov den skiten).
På väg hem stannade vi till vid Ica Focus i stan och köpte ersättning och blöjor till damen och sedan begav vi oss hem och tittade på "Hannibal Rising" och åt chips och dipp. Dessutom fick Moa sitt andra hysteriska skrattanfall, Mikael fick hoppa fram och flaxa med handen och göra konstiga ljud som hon tyckte var grymt skoj men det var det värt, vi hann till och med filma litegrann, det måste ju vara världens mest underbara ljud!
Igår tog vi det väldigt lugnt, det enda vettiga jag fick gjort på hela dagen var att slå in alla barnens julklappar, jag är VÄRDELÖS på att slå in paket men nu blev jag fan rätt nöjd ändå, det är bara första julklappen som ser helt efterbliven ut och då var det ändå rätt knepiga grejer att slå in med stora lådor (Emilia ska få en skitsöt gigantisk Ponny som pratar och skrattar och har sig, det var lite sorgligt att slå in den för jag brukar leka lite med den varje dag och få den att prata "GODMORGON MAMMA! SKA VI LEKA? JAG ÄLSKAR DIG! HIHIIHIHIHI!" Moa ser sjukt förvirrad ut varje gång, hon förstår ju givetvis inte vartifrån ljudet kommer).

Ingen sovmorgon idag, men jag är sjukt utvilad ändå, hon har fortsatt sova i spjälis på nätterna och inatt sov hon tungt och tjoade inte en enda gång så att jag fick gå upp och stoppa in nappen, så inatt var det rekord på oavbruten sömn för mamma, ha!
Ska snart iväg till Sahlgrenska och tandis, Mikaels mamma ska möta oss där och passa Moa, håll nu tummarna för att dem plockar ut den förbannade tandställningen idag, fick hintar om det förra gången så jag blir grymt besviken om den får sitta kvar. Sen kommer Veronika dit när vi är klara och ska komma hit på besök, myspys! Jag tänkte försöka hinna städa undan den värsta skiten här hemma men det verkar som om hon får leva med att det är lite småstökigt.
Dags att avrunda, kom på att nappflaskorna har kokat på spisen VÄLDIGT länge nu.

 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ooooh den berömda dubbelhakan börjar ta form! =)

2008-12-09 @ 01:04:58
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Josse

Du hade kommenterat det om "sitter med stöd" va? Det menas att man kan sätta bebisen på golvet med en kudde bakom eller liknande stöd utan att den tippar så mycket framåt eller bakåt. Så tolkar iaf jag det :-) Jag hade alltid amningskudde bakom när jag övade Vincent på att sitta. Testa det!

2008-12-09 @ 11:06:00
Postat av: Linnea

Jag kollade med en jurist på hyresgästföreningen och tydligen har inte Eksta något juridiskt ansvar för sådana grejer. Så även om det hade gått illa hade jag troligtvis inte kunnat få något skadestånd alls av dem. De har tydligen inte ens lagstadgad skyldighet att göra den vanliga besiktningen av lägenheten när en hyresgäst flyttar ut. Det tycker jag är skitdåligt! Blä!

2008-12-09 @ 11:59:15
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0