Man tackar!

Jag har fått en utmärkelse av http://allicen.blogg.se/index.html :



Jag tackar ödmjukast! Den här ska man egentligen skicka vidare till flera andra som har finfina bloggar men som vanligt är jag lite för lat för detta- hehe. Shame on me, men jag får skylla på att jag är stressad småbarnsförälder.

Moa har varit JÄTTEDUKTIG idag och verkar tack och lov inte fått feber eller ont i benet efter sprutan, vet inte hur länge man ska "oroa sig" men om jag fattat det rätt så brukar eventuella biverkningar visa sig det närmsta dygnet. Hoppas, hoppas...
Dock märker man att hon är lugnare än vanligt, hon sov i fyra timmar förut och somnade om för en stund sedan utan några större problem, i vanliga fall brukar hon kämpa för kung och fosterland för att slippa sova fast man ser att ögonen faller ihop på henne. Sover man kan man ju missa något fruktansvärt spännande i bebisvärlden.
Jag har suttit och kollat på "Pregnant man"-dokumentären och är alldeles varm i hjärtat efteråt. Det kanske bara är jag som är jävligt liberal men jag ser då inga som helst problem med att en karl blir gravid och föder barn, är bara glad för hans skull att han fick vara med om den mysiga upplevelsen. Fast man och man, jag vet inte om jag kan hålla med om att det är "ett mirakel att en man blir gravid" eftersom att han ju faktiskt är kvinna och har livmoder, äggstockar och hela köret från början. Är mer imponerad av att hans fru som inte födde barnet kunde amma med hjälp av hormoner, visste faktiskt inte att det var möjligt att dra igång en mjölkproduktion utan att föda. Hoppas att dem får ett härligt liv med bebben i alla fall!

En sak är säker och det är att min mage mår fan inte bra, hur kunde jag vara så dum att jag inte köpte magkatarrtabletter idag på Apoteket? Stackars, stackars mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0