La lista

Min trialperiod på WoW har gått ut så jag kan inte spela förrän vi köpt ett nytt spel. Så nu har jag inget att göra och slänger därför in en lista...

1. Tre namn jag lyssnar till:
Sofia (förstås), Soffan och älskling (det finns miljoner andra skumma smeknamn men för att ta de mest förekommande).

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är äkta och inte försöker framstå som någon annan än den jag är.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag är för mesig och så gott som aldrig kan ryta till.

4. Detta är jag rädd för:
Att någon ska hända dem jag älskar, jag vill alltid vara lika lycklig som jag är nu.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Bebisgos, kramar och snus.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: 
Sjunga (stackars Moa), idrotta eller låta bli att äta chips om det finns i skafferiet. 

7. Detta tycker jag om att göra:
Prata, jag är fan aldrig tyst. Pratar jag inte med Mikael så pratar jag med Moa, pratar jag inte med Moa pratar jag med mig själv. Får inte heller glömma mina älskade tjejkompisar, fy fan vad jag har roligt med dem.

8. Detta vill jag göra just nu:
Få ryggmassage.

9. Bästa känslan:
Kärlek, förstås.

10. Värsta känslan:
Att känna sig ensam och sviken är det värsta jag vet. Hatar även när man sett fram emot något och det inte händer (ja, jag är fortfarande bitter över att våra julplaner inte blev som dem skulle). 

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:
Först och främst humor, inget är så avtändade som seriösa människor. Sen vill jag att han ska vara en riktig man och ingen fjollig toffel- hur politiskt inkorrekt det än är. 

12. Är jag kär just nu?
Jag är skitkär!.

13. Jag vill gifta mig...
Med Mikael, inom sinom tid. Hur, var och när spelar inte så stor roll bara jag ser grymt snygg ut i min bröllopsklänning. 

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Få fler barn, skaffa ett roligt jobb och kramas med en massa söta djur.

15. Min käraste ägodel:
Är Moa en ägodel? Haha. Annars är det barnvagnen helt klart, utan den går mitt liv under.

16. Något jag vill ha i present:
Ett frisörbesök.

17. Detta har jag på mig just nu:
En av Mikaels jobb-t-shirtar och mysbyxor.

18. Favoritkläder:
Klänningar.

19. Favoritdjur:
Hundar..

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Rock, hårdrock och Oi.

21.Favoritlåtar just nu:
Herregud, ingen aning. Vi lyssnar på "Kamphund" här hemma och headbangar, men det är knappast någon favoritlåt- skräp egentligen.

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Under gymnasietiden var helt klart Psykologin roligast, de kurserna hade jag lätt velat gå frivilligt på fritiden, jag gillar även Religion, Filosofi och Samhällskunskap, Företagsekonomin var också skoj. Tråkigast var helt klart matten och naturkunskapen, får helt ont i huvudet bara jag tänker på det.  

23. Stjärntecken:
Vågen.

24. En bok jag älskar:
Kan inte välja, älskar på tok för många (jag är så jävla intellektuell).

25. En film jag älskar:
Bert den siste oskulden.

26. Tv-program jag gillar: 
Just nu kollar jag på Desperate Housewifes, Unga Mödrar och Bonde söker fru, det är allt. Har förresten glömt att påpeka att Magnus i Bonde söker fru är det VIDRIGASTE JAG SETT PÅ LÄNGE. Jag gör en skitbra imitation av honom, "Heej, det är jag som är Magnus. Om du är riktigt, riktigt snäll nu lilla Emma så ska du få massera mig. Ja, det är helt sant, du ska få massera den här fantastiska Magnus, som är snygg utan att veta om det". 

27. Favoritdoft:
Vanilj och bebishuvud. 

28. Detta äter jag gärna:
Jag äter gärna det mesta. Min magsäck är ett sånt där svart hål.

29. Dricker helst:
Coca Cola.

30. Favoritgodis:
Jag äter inte godis, håller mig till chips och dipp. 

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
USA eller något ställe i Indonesien (eller vilket jävla varmt ställe som helst). I sommar blir det en resa till Turkey! 

32. Färg på mina ögon:
Blågrön.

33. Min längd:
178 cm.

34. Jag tror på:
Är ganska skeptisk till det mesta.

35. Jag spelar:
World of Warcraft.

36. Person jag beundrar:
Jag beundrar alla som har fler än ett barn och klarar det utan besvär, superkvinnor! 

37. Så här bor jag:
I Sveriges framsida Göteborg i en tvåa.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Inga alls faktiskt, men vårt fikusträd börjar tappa blad på ett hotfullt sätt.

39. Det här tänder mig:
Just nu är jag ganska avsexualiserad eftersom jag tycker att man kropp ser ut som en sån där gummikyckling. Men tänder på min karl gör jag alltid, han är sexigast i världen.

40. Det här gör mig avtänd:
Magnus i Bonde söker fru- för att hålla en röd tråd i listan.

41. Favoritfärg:
Lila och rosa.

42. Favoritcitat:
"Efter regn kommer sol". Men det är inget citat, utan ett utryck som visat sig stämma. Har en massa favoritcitat som till största del kommer från min Tina, men ingen skulle förstå om jag skrev dem ändå. Utom Ve, Emelie och Memme förstås. 

43. En hemlighet jag vet:
Många hemlighet, folk gillar att anförtro sig till mig av någon anledning- trots att min glappkäfthet inte når några gränser.

44. Bästa present jag fått:
Min laptop av Mikael, helt klart.

45. Senast köpta skiva: 
Köper som sagt inte skivor. 

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Är inte alls nöjd med något just nu eftersom jag är inne i fjortisfas. Men jag gillar mina naglar och är nöjd över att jag gick ner mina 15 graviditetskilon på bara ett par dagar (synd att brösten följde med på bekostnad). 

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Tuttarna, helt klart. Är vansinnigt deprimerad över deras utseende. Det blir ett par sillisar här om inte brösten ser piggare ut med tiden, sorgligt men sant. 

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag är gryjmt bra på att berätta historier.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En älg.

50. Vad lyssnar du på just nu?
Mikael som borstar tänderna..

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Bada Moa och fixa mer julkäk. Har fortfarande en pepparkaksdeg att ta hand om. 

52. Var är dina föräldrar från?
De är bägge födda i Göteborg.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
DC tror jag.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Kan inte välja.

55. När badade du i en pool senast?
När jag och Mikael var i Grekland förra året.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, mängder.

57. Hur många barn vill du ha?
Skulle fortfarande vilja ha fyra, men det går nog INTE herrn med på!.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Klassisk musik, eller möjligtvis sånt där psykadeliskt larv.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Ja, sossarna givetvis.

60. Vad har du för TV-kanaler?
En hel del.

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja, men inte många gånger, jag var en sån där femtonåring som det är synd om som inte fick någon moppe.

62. Har du busringt någon gång?
Oh ja!.

63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, har ingen bil så det är lätt att undvika.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Fallskärm hade jag gärna hoppat, men bundyjump ser för smärtsamt ut.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Egypten.

66. Har du en egen trädgård?
Nej, tyvärr.

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? 
American Dad och Family Guy. 

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej, men jag kan väl första versen i alla fall.

69. Badkar eller duschkabin?
Vi har duschkabin, skulle dock vilja ha badkar för Moas skull.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Hancook.

71. Favoritpizza?
Kebabpizza deluxe med gurka, tomat, sallad och grejer.

72. Chips eller popcorn?
Chips, men popcorn är inte heller fy skam.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Jag använder endast lypsyl eller någon enstaka gång något genomskinligt läppglans (vill inte dra mer uppmärksamhet till tandställningen än nödvändigt).

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej, men när vi var 13-14 rökte vi VASS av någon anledning.

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, det har jag definitivt inte.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin.

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Åt kycklingfilé med potatissallad på Liseberg med Mikael, hans föräldrar och Mathias med familj.

78. Favoritchoklad?
Kexchoklad eller möjligtvis daim. Eller nej för fan, vit Toblerone! 

79. När röstade du senast?
Sist det var val.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Hos min mor i somras.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej...

82. Är du bra på matlagning?
Ja, jag är rätt grym.

83. Klarar du att tanka själv?
Nej. 

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej, och det lär inte hända. Är inte mycket för impulsköp (om det inte är bebiskläder då).

85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca Cola..

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
När jag var värvare hade jag en Rädda barnen-jacka... 

87. Vad var det senaste du handlade?
Var precis iväg och handlade följande: Potatis, lök, rödbetssallad, vispgrädde, bebisfruktyoughurt, ölkorv, julmust och gräddfil.

88. Har du kräkts offentligt?
Ja.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Jag har ju redan hunnit mitt livs kärlek så miljarderna-lätt!

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja. (För övrigt heter det väl "kärlek vid första ögonkastet"?).

91. Har du ringt något betalnummer?
Ja, vi ringde alltid dejtinglinjerna med alla snuskgubbar när vi var små.

92. Kan man vara vän med sitt ex?
Nej, ingen man haft ett seriöst förhållande med.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Förmodligen farfar strax innan han dog:(.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej, jag var skallig, därför är det lustigt att Moa är så fluffig. 

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Inget alls på mobilen och ett vanligt på hemtele.

96. Vad har du i din väska?
Plånbok, smink och lite annat smått och gott.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Ser till att den blå nappflaskan är diskad och att min morgonrock ligger i fotänden på sängen så att jag slipper kliva upp mitt i natten och frysa ihjäl. Sen kollar jag alltid att Moa andas ett par gånger innan jag kan sova. 

98. Vad är du tacksam för idag?
Att min bebis sover, haha.

99. Var hittade du den här listan?
I en annan blogg.




Haha, jag började fylla i listan i morse men har tagit typ fyra pauser för att det kommit saker (bebis) emellan.
Men nu är den färdig!


Kommentarer
Postat av: allicen

Oj vilken lång lista :O



Bara för att jag är så sjukt tråkig tänker jag välja att kommentera din ficus!

Den är normalt att dom tappar alla blad emellanåt har jag fått lärt mig, typ som en björk :)

2008-12-23 @ 19:04:45
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0