Varbergs BB

Nu har jag bestämt mig för att om inte vår bebis vill ut jättejättefort och det är dåligt med tid så ska vi föda nere i Varberg, för er som inte känner till trakterna så har Göteborg två sjukhus med förlossningsavdelningar och det cirka 7 mil till Varberg där jag som sagt vill föda men jag tycker att det verkar vara värt en lite längre resa.

På varbergs BB föds det betydligt färre barn än här såklart, därför är personalen inte lika stressade, det är aldrig fullt och man får bestämma själv hur länge man vill stanna kvar efteråt, till skillnad mot här där man oftast får åka hem efter max 48 timmar för att ge plats åt nya mammor och deras bebisar.
Jag har snokat reda på att man har rätt att ta en sjuk-taxi till förlossningen för bara 150 spänn och det var ju det största problemet innan, vi kände oss inte så sugna på att betala en sån lång taxiresa själva. Alla jag pratat med som fött där tycker att det har varit kanonbra och tydligen är det folk som åker enda från Stockholm för att föda här nere på Västkusten, det känns väl en aning överdrivet kanske, men födseln av mitt och Mikaels första barn är ju ändå det största som hänt mig (och förmodligen kommer att hända i mitt liv) så då är det ju roligt om man trivs. Dessutom har dem just renoverat hela avdelningen och det gillar ju jag som är så vansinnigt bakterierädd, allt är tydligen nytt och fräscht.
Kan knappt vänta på att få trycka ut den här bäsen nu!:)
Här är en rätt läbbig bild på när bebis sticker ut rumpan på sidan av min mage för ett par veckor sen, det gör rätt ont... Lustig form blir det om inte annat (är för övrigt inte naken utan har trosor på mig kanske ska tilläggas...




Mikael tror att bebis kommer födas 17 augusti- jesus vad jag hoppas att han har rätt! Drömde att jag födde en liten flicka igen inatt, med en massa hår. Det är alltid väldigt behagligt att föda i drömmarna, bebisen bara slinker ut... Den här gången födde jag dessutom hemma och inte på sjukhus och allt var frid och fröjd, hehe.
 Undrar om den har en massa hår? Jag var rätt skallig som bebis själv så jag tvivlar rätt starkt på det, tror att det är en liten skallepär som tittar ut.

DAGAR KVAR TILL BEBIS: 21.

Kommentarer
Postat av: Theres

SÅ där gjorde alvin också! :D super kul!

Tror t.o.m jag har filmat det nånstans. GÖR det, kul att titta på nu så här i efterhand!

2008-08-14 @ 08:19:29
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0