Pizza online

Tänkte bara tipsa er om en frän sida jag hittade- passar perfekt för lata höggravida flickor eller alla som ligger och är bakis och luktar vinfylla. Man skriver in sitt postnummer så ploppar alla pizzerier som har hemkörning till ens adress upp, vi trodde att vi bara hade ett ställe men icke då, fanns flera alternativ. Där väljer man bara en pizzeria, klickar i vilken pizza man vill ha (eller skickar efter en egen kombination), sen kan man betala med kort online vilket ju är kanon om man som jag aldrig har några kontanter, och sedan kommer pizzan farande direkt till dörren.
Verkar som om det inte bara är jag som hatar att ringa och beställa eftersom man själv och pizzagubben aldrig förstår varandra, dessutom är jag rädd att jag ska uttala namnen på pizzorna  fel så att alla ska skratta åt mig och i slutet får jag alltid bokstavera namnet på dörren femtielva gånger innan det blir rätt.
Fan vad slö man är ändå, vi beställer nästan alltid hem trots att vi har en pizzeria på torget nedanför huset typ 50 meter bort, skulle kunna skylla på att den är dyr om det inte var för att vi har en annan pizzeria typ 100 meter åt andra hållet (sen är jag fortfarande sur för att jag fick världens snålaste hamburgertallrik där en gång, det var fan festligare utbud när man fick hamburgare i skolan på lågstadiet...).
Sidan hittar du i alla fall här:  www.onlinepizza.se

I dag ser jag för övrigt ut som om jag är död. Hoppade faktiskt till när jag såg mig i spegeln i badrummet nyss, FY FAN vad dåligt jag har sovit nu i två dar. Det var någon jävla bröllopsfest (tror vi i alla fall, för alla gäster var balklädda) nere i lokalen i natt och med andra ord ett jävla liv... Gick och la oss vid midnatt, somnade någon gång efter 01, vaknade vid 02 och gick upp och kissade, vaknade vid 03.30 och gick upp och kissade, vaknade vid 05 av det högsta och mest skrämmande vrålet jag någonsin hört (misstänker att någon blev mördad i trädgården) och passade på att gå upp och kissa, vaknade sedan vid 06 igen av två alkisar satt och pratade och visslade på en hund.
Då gav jag upp och låg och var halvvaken i ett par timmar. Fy fan säger jag, fy fan... Det kommer bli rena barnleken för mig med en bebis som vill bli matad på nätterna, nattsömn är liksom redan ett minne blott.

DAGAR KVAR TILL BEBIS: 10.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Min son är fyra veckor, och jag kan trösta dig med att jga sover så fruktansvärt mycket bättre nu sedan han kom, än vad jag gjorde sista månaden (månaderna...) som gravid! Jag är sjukt utvilad och pigg om man jämför :)

2008-08-24 @ 20:55:12
Postat av: Linnea och Anthony

Vad skönt att du redan sover så dåligt. Jag hade inga större sömnproblem när jag var gravid, så jag tycker det är jättejobbigt nu när jag knappt får sova. Men för dig blir det nog åt andra hållet! :)

Undrar om det finns någon hemkörning till Fjärås måntro? Högst tveksamt! Men jag blir tvungen att kolla...

2008-08-29 @ 16:30:20
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0