Måndag

Fy fan vad segt det är att sitta ensam när Mikael jobbar, men samtidigt så vet jag ju hur jävla ont jag får överallt och att min kropp inte pallar att ge sig ut på några längre utflykter, man vet ju aldrig när förlossningen startar heller så det är ju käckt att spara på krafterna om man inte absolut måste göra en massa saker.
I går var det förutom Mikaels födelsedag även EXAKT en månad kvar till beräkad förlossning så nu har jag börjat räkna ner på allvar. Med största sannolikhet kommer den ju inte att födas 3 september men än så länge är det ju datumet vi bör sikta in oss på. Jag tror att bebben ploppar ut 5 sep eftersom att det är en fredag (har fått för mig att den ska födas en fredag av någon anledning) och Mikael har satsat på den sjunde. Idealiskt vore ju om det ville komma sissådär en vecka eller två för tidigt, 18 aug hade varit käckt för då blir Veronika glad eftersom att hon fyller år då.
Gud, det är verkligen, verkligen nära nu!

Lilypie Expecting a baby PicLilypie Expecting a baby Ticker



Den här veckan har jag inget planerat alls, inte ens ett barnmorskebesök eller en meningslös sväng till arbetsförmedlingen så detta blir "packa BB-väskan-veckan" helt enkelt. Är nästan lite stressad över att jag inte gjort det än, ska tvätta en massa myskläder att ta med och köpa lite energidryck och diverse tilltugg (tydligen är det viktigt att ha med sig något att äta till pappan så att dem inte somnar av utmattning, stackarna... hrm...) också ska jag se till att köpa ett lager med schampoo, duschkräm med mera i reseförpackning.
Också svårast av allt, välja ett par ombyten bebiskläder att ta med, hur fan ska man kunna välja vad ens bebbe ska få ha på sig för kläder första gången i sitt liv? Härromnatten höll jag på att börja grina över att jag inte kunde bestämma vilka snuttefiltar vi ska ta med... Jösses, somliga har då bekymmer.

Kommentarer
Postat av: Josse

Hehe, vi packade väskan precis innan vi skulle åka. Det gick lika bra det med :) Trots det fick vi med oss massa skit som vi inte behövde. Typ, kortlek. Barnmorskan bara skrattade åt oss :D

2008-08-04 @ 11:47:12
Postat av: Theres

JA köp ALLT du kan till mannan, han kommer vara MER slut än dig efter förlossningen :P

2008-08-08 @ 08:19:02
URL: http://theresh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0