Lördag

Har precis ätit en mumsig tonfiskröra som Mikael fixat ihop nu på morgonen, gick inte upp förrän kvart i 11 för jösses vad trött jag är, har sovit som en kratta i natt också. Antingen har bebis lagt sig ännu djupare ner i bäckenet eller så har jag fått något otäck urinvägsinfektion för jag vaknar och är kissenödig och det känns som om den stackars blåsan är sönderklämd, det värker en lång stund efter att man sprungit och kissat. Ska be min inkompetenta barnmorska ta ett urinprov nästa gång, än har det inte blivit av något.

I går var vi och storhandlade IGEN, den här gången blev det mest en massa onödig skit och en del bakingredienser eftersom att jag blir mer och mer insnöad i bakverksträsket. Nu är i alla fall BB-väskan klar och allt tilltugg som vi ska ta med inhandlat.
SOFIAS OCH MIKAELS BB-VÄSKA:
* Ett par ombyten bebiskläder.
* Hygienprylar.
* Två rullar med mjukt toapapper till mitt stackars sönderslitna underliv... (på BB brukar det tydligen bara finnas sandpappersliknande sådant).
* Mysbyxor och munkjacka i velour till mig.
* Sidenpyjamas.
* 5-packet med gigantiska trosor som jag köpte i ullared för att på plats med bindor storlek XXXXXL.
* Amningsbehå, en amningstopp (som jag fått av Josse, tacktack!) och några amningsinlägg.
* Videokameran med laddare. 
* Energidryck och ett värmeportion mat från Findus eller nåt till Mikael.
* Päronfestis och apelsinläsk till mig (burkarna var röda så jag trodde att det var cocacola men icke...).
* En stor påse lösgodis (fick köpa en ny eftersom den första är nästan slut...) och lite små chokladkakor och nötcremé.

Kan ju tillägga att vi givetvis inte plockat ner det ätbara än, och lite rena kläder väntar vi nog också med att lägga i tills det är dags, tycker att det är svårt att veta vad man ska ta med för vanliga kläder eftersom man inte vet hur fet man är efter förlossningen, så jag väntar nog med vanliga byxor och tar med någon klänning till hemresan i stället.
Vanliga digitalkameran ska möjligtvis med också, och nu insåg jag att det kan vara käckt med en pocketbok kanske? Sjukhusen har ju cafeér och presentaffärer och sånt så i värsta fall är det ju bara att handla nytt där, men det känns ändå bra att ha med sig lite saker.
Bilbarnstolen ska såklart med också, dock inte i väskan, hehe.

På tal om bilbarnstol så ringde pappa och frågade om vi ville köpa hans bil igår, det är en jävligt bra bil som han bara ville ha halva priset för om vi köpte den för att vara snäll, men den är stor (sju säten) och drar en hel del bensin så vi struntar nog i det. Tack ändå käre far! 

Kommentarer
Postat av: Josse

De har en slags underlivs-dusch som man får tvätta underlivet med efter toalettbesök, det är det som är mest skonsamt kan jag säga. Jag bara "duttade" med toapappret.

2008-08-24 @ 08:00:57
Postat av: Linnea och Anthony

Någon underlivsdusch såg jag inte att de hade på Varberg, så toapappret är en bra idé. Däremot använde jag hellre s.k. nätbyxor (stora engångs-underbyxor som de har på BB) än mina egna trosor. (Det är rätt stor risk att det, trots binda strl XXXXXXXL, blir fläckar i trosorna kan jag informera om. Så man vill gärna byta några ggr/dag). De har också sköna bomullsrockar att sova i, men om du föredrar din sidenpyjamas så är ju det helt okej :)

2008-08-29 @ 16:22:58
URL: http://nea.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0