Lördag

Innan jag glömmer det ska jag svara på några av gårdagens kommentarer som lämnats! Bodysarna köpte jag oväntat nog på Netto, som sagt löjligt billigt (med tanke på att det var Netto hade jag givetvis inte lagt ut några större summor heller, höhö). Och angående energidrycken så är dem till herrn, det har stått i innehållsförteckningen att gravida inte rekommenderas dricka såna mängder koffein och eftersom jag varit så vansinnigt duktig under hela graviditeten kommer jag inte börja slarva såhär på slutet. Får nöja mig med cola som uppiggande under förlossningen, förmodligen lär väl inte värkarna få en att somna ändå:D.

Jag har sovit relativt bra hela veckan förutom i natt, herregud så löjligt skönt. Har bara behövt kissa två gånger per natt vilket känns lyxigt, idag vaknade jag mest för att jag drömde en massa mardrömmar. Drömmer såna sjuka grejer ibland att jag skulle vilja filmatisera skiten så att andra fick ta del av det, drömde en skitläskig mardröm som utspelade sig i svartvitt med en galen pappa som mördade hela sin familj och stängde in barn i källaren utan att någon anade något, det blev värsta twisten i slutet av drömmen då "min" karaktär (familjens typ betjänt, en manlig sådan också) hade klarat sig och räddat en liten flicka och dödat den galna pappan, då visade det sig att trädgårdsmästaren också var ond och försökte döda oss med en lie när vi trodde att vi var säkra.

I dag har vi inga planer alls, jag hade egentligen tänkt att vi skulle åka till Frölunda och se till att få pantat vår kolsyrepatron till Soda Streamern som redan tagit slut, drack Sprite igår och det smakade bara sockerslisk när man vant sig vid sitt ljuva bubbelvatten. Orkar nog inte åka till Frölunda (det är ju så vansinnigt långt att ta bussen 6 minuter...).
Känner för att se någon bra film i alla fall, såg på "München" på femman igår och den sög stenhårt. Jag kan inte fokusera på invecklade filmer längre eftersom tankarna bara flyger iväg till bebisrelaterade saker hela tiden. Mikael blev väldigt trött på mig när jag satt och suckade och gnällde om att jag inte fattade vem som var vem eller vilka dem snälla var. Krigskonflikter är ingenting för gravida. I alla fall inte den här gravida. 
Nu ska jag gå och värma en matlåda med gryta som står i kylen och läskar mig, det hör inte till vanligheterna att vi får mat över i det här hushållet. I går sa barnmorskan till mig att äta oftare för att slippa mitt jävla illamående och då skrattade Mikael elakt. Han har faktiskt rätt, skulle jag äta ÄNNU oftare skulle det bli rätt löjligt. 

DAGAR TILL BEBIS: 4.

Kommentarer
Postat av: emma

"Fjärilen i Glaskupan" är en riktigt bra film, som man inte behöver fatta för att kunna se. Dock helt sjukt sorglig...

2008-08-30 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0