Mammakläder

Just det, fick frågan om det finns snygga mammakläder och vet inte riktigt vad jag ska svara på det... Läste i en bok att någon har kommit med citatet att det är ingen som blir gravid för att det finns ett snyggt klädutbud direkt, för det finns det inte.
Vi som är gravida nu har ju tur eftersom det är mycket tunikor och sånt i modet, för mkt kläder kan man ju ha även om det inte är mammakläder, speciellt nu när inte magen har hunnit bli gigantisk utan bara är en fin liten bulle.
Jag kan absolut fortfarande ha många av mina linnen och tröjor så länge dem har varit av modell längre innan, men om sanningen ska fram så är det mycket skönare när kläderna är anpassade för att magen ska ha plats att växa, mammakläderna har ju mer tyg framtill så att dem fortfarande sitter fint i ryggen.

Här har jag letat upp åtminstone några plagg som jag tycker är helt okej för att vara mammakläder, men det finns mest kläder i mysdräktsmaterial vilket INTE är min stil:

image123

Övre raden från vänster:
HM Vit blus 198:-
HM Blå skjorta 149:-
Lindex Vit topp 199:-
Lindex Linne 299:-

Undre raden från vänster:
Ellos Klänning 299:-
Lindex Shorts 249:-
Lindex Klänning 499:-
Polarn o Pyret Jeans 595:-

Det är synd att många mammakläder ska vara så förbannat dyra. Jag har bara sett snygga brallor på Polarn och Pyret men det kostar ju därefter också, jag tänker INTE slänga ut nästan tusen spänn på ett par byxor som jag bara kan ha ett par månader, det är jag för snål för. Speciellt inte nu när jag ändå kommer att ha bebismagen på sommaren, det finns så mkt annat man kan ha när det är varmt ute.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag hade mina mammabyxor ett tag efter. Skönt o ha när magen inte riktigt gått ihop ännu. Så mina Po.p byxor var inget onödigt köp ;) Ett tips faktiskt! Även om man är satans trött på mammakläder för tillfället :D

2008-04-25 @ 12:30:39
Postat av: anna

du kan ju ha mammabyxorna om det blir några syskon? =)

2008-04-25 @ 12:43:08
Postat av: stina

det var ju snygga kläder tycker jag,

2008-04-25 @ 12:59:59
Postat av: emma

åhh va snygga dom va.

2008-04-25 @ 13:06:53
Postat av: emelie

ha en trevlig helg :)

2008-04-25 @ 13:35:26
Postat av: Anna P

Jag köpte de snygga stuprörsjeansen på Polarn och pyret då de kändes så bra att resåren inte gick ända upp till brösten. I såna mammajeans(med resår upp till brösten) kände jag mig som en förstoppad kossa, jag kunde inte röra mig. Men dessa var underbara och jag kan fortfarande använda
dem fast det bara är två veckor kvar tills jag är beräknad att föda. Så de är väl värda en investering. Kram*

2008-04-25 @ 13:47:07
Postat av: Anna P

Jag köpte de snygga stuprörsjeansen på Polarn och pyret då de kändes så bra att resåren inte gick ända upp till brösten. I såna mammajeans(med resår upp till brösten) kände jag mig som en förstoppad kossa, jag kunde inte röra mig. Men dessa var underbara och jag kan fortfarande använda
dem fast det bara är två veckor kvar tills jag är beräknad att föda. Så de är väl värda en investering. Kram*

2008-04-25 @ 13:48:04
Postat av: Linnea

Tänkte säga som Josse - jag kommer troligtvis vara väldigt glad över mina P.o.p.-byxor i början efter förlossningen när jag inte vill/kan ha åtsittande jeans, samt till nästa graviditet. Dessutom är inte 595 nästan tusen, det är nästan 500 :)

2008-04-25 @ 14:44:53
URL: http://nea.babyblogg.se
Postat av: Petra

Dom där var rätt snygga :)

2008-04-25 @ 16:01:01
URL: http://petrasve.blogg.se
Postat av: crazyangel

Jaa dte där med mammakläder är inge kul.. Har fortfarande mina egan kläder, är i vecka 24+5 nu. Men kan inte ha jeans å sånt. tagit över pojvännens jeans som baggy lixom :) Funkar bra det :)

2008-04-25 @ 16:17:39
URL: http://www.crazyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0