Den lyckligaste flickan i världen

Wei! I dag vaknade jag för första gången av att det var ett jävla liv i magen. Rullade över på rygg och då blev det verkligen livat (misstänker att bebis tyckte att det var trångt eftersom jag inte varit uppe och kissat på hela natten och blåsan därmed nog var rätt stor).
Först så kändes det som om pyret vänt på sig för jag kände tydliga kickar precis vid sidan av naveln, "duktig bebis" tänkte jag eftersom jag trodde att den lagt sig med huvudet neråt som lydiga bebisar ska men som den inte hade gjort på ultraljudet. Men sedan började det sprätta längst ner i livmodern också så nu är jag förvirrad- antingen boxades eller skallade bebisen mig så hårt att det kändes på utsidan eller också voltar den runt som en tok därinne och undersöker omgivningen.

Hur som helst så var det helt underbart att få känna på säkert över tjugo små sparkar som tydligt kändes på utsidan, det har ju varit lite snålt med det hittills. Synd att den aldrig kan kicka sådär galet när Mikael är i närheten, han har bara känt en spark än så länge förutom något litet fladder som han inte visste "om det var bebisen eller pulsen". I morgon ska vi ju vara lediga båda två innan besöket hos barnmorskan så jag hoppas att bebis är lika vild i morgon när jag vaknar.

På lördag ska vi iväg och köpa en laptop. Jag tycker att det är lite pinsamt eftersom att den är till mig och det är Mikael som betalar, jag är inte alls bekväm med att ta emot saker- SPECIELLT INTE svindyra saker. Så jag försöker intala mig att han köper den endast för egen vinning (så att vi kan spela ihop och för att han ska få ha sin dator i fred) även om jag vet att det inte stämmer.
Hur som helst ska det bli grymt härligt med två datorer, då lovar jag att inte slarva med bloggen på helgerna, hehe.


449489-93


Kommentarer
Postat av: stina

du är den bästa bloggaren =) =) var jag som skrivit i din bilddagbok!! go girl =)

2008-04-17 @ 09:50:55
Postat av: Linnea

YEEEEES!!! Äntligen! Duktig Mikael... :D

2008-04-17 @ 20:49:40
URL: http://nea.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0